Alla inlägg under november 2014

Av Ida Sandström - 29 november 2014 22:26

Ursäkta franskan.

Tävlingar på Romme ikväll, hade två stycken att köra. I lopp 3 körde jag familjens häst Poppins från spår 2 bakom vingen. Kunde inte blivit ett bättre förlopp, andra utvändigt och när den i dödens tog över ledning gled favoriten ut från innerspår och gav mig ytterligare en rygg. Tyvärr pausade Poppins i sista sväng och vips så är alla förbi oss, när hon väl får upp farten igen hamnar vi bakom en skrittande pålle och blir iallafall bakåtdragen till sista placering. Hade hon inte gjort som hon gjorde 500m kvar hade vi haft häng på favoriten in på upploppet och fått lucka på insidan vilket hade gett oss en chans på topplaceringarna.

I kvällens tionde lopp körde jag en ny bekantskap som hade lottats till spår 8 och med autostart är det ett av det sämsta spåren. Snorpigg var hon och strax efter start var vi hängande i tredjespår, inte mycket att göra förutom å börja backa. Tyckte ändå hon kämpade bra och slutade först utan peng trots kuskmissarna.

Det är kul med trav nästan jämt, men när man gör allt rätt och ändå snubblar på målsnöret eller ingenting löser sig så är det riktigt jäkla rövigt..

Av Ida Sandström - 28 november 2014 22:49

Spenderade cirka en timme på kupolen idag och har nu bara två julklappar kvar att införskaffa, det kallar jag effektivt ! Och då har jag inte bara fem-sex personer å köpa till, fyra syskon som alla har respektive, två syskonbarn, mina kära föräldrar, två av mina närmsta vänner plus en pojkvän. *pust*
Därför är jag riktigt nöjd med att den mesta handlingen är överstökad fast vi inte ens är inne i december :D

Nu kan jag koncentrera mig på att pynta min lilla stuga och betala räkningarna som väntar, jag ska bara kolla klart på The Dark Knight först ;)

Av Ida Sandström - 27 november 2014 22:21

Har varit borta från bloggandet sen i somras, midsommar för att vara specifik. Anledningen är att jag bytt telefon och glömt mitt lösenord till den gamla bloggen :O det där minnet är inge vad det kunnat vara..
Så nu kör jag igång igen på ny adress, kommer fortsätta dela med mig av min vardag som till största del är fylld med hästar och då mest trav :)
Hoppas så många som möjligt från min gamla blogg (idasandstrom.bloggplatsen.se) hittar hit och kan fortsätta följa mig :D

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<<
November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards