Alla inlägg under januari 2015

Av Ida Sandström - 31 januari 2015 23:53

? i den mörkaste tiden har jag hittat livsgnistan igen å sprudlar av positiva tankar !

Imorgon är jag ledig, ska rida intervaller med Linus och lära honom att slappna av även när det går fort. Vi var ut på en mysturer i mörkret idag efter jag jobbat klart, tog en ny väg för å bredda repertoaren lite :)

Igår red jag kval på brorsans häst Poppins som överraskade mig med å vara kanonfin ! Tyvärr fick vi galopp i slutet av första sväng efter att ha glidit på enda isfläcken på hela banan och det gick alldeles för många sekunder innan jag fick henne att börja trava igen så trots en bra upphämtning blev slutbuden 24.3g och hon hade behövt gå 23 eller snabbare :(

Jag har en hel del mycket mer personligt jag skulle kunna skriva ner, frågan är ju vara om det är vad ni vill läsa ? Kan själv tycka att det bara blir sörjig när det är massa känslostormar å drama som skrivs.
Tills jag kommit på det så hörs, hej !

I know you saw my picture bitch and I know you thought it was fucking fabulous

Av Ida Sandström - 19 januari 2015 19:36

Jag är lite bortskämd på jobbet, Jennie som har sin häst i stallet brukar morgonfodra och släppa ut min första häst i utbyte mot att jag släpper ut å tar in hennes häst dom dagar hon jobbar. Vilket betyder att jag vissa dagar, som idag, kan sova lite längre ^^
Började dagen med att gå till kliniken med Uno för behandling, fortsatte med backträning med Cool och motion med en förkyld Foppa.
Efter lunch åkte jag upp till kliniken igen och bokade tid till C å F för genomgång, for vidare till gummicentralen för å få hjälp med ett punkterat däck men självklart hade dom semester så Jennie fixade det på verkstaden hon bor bredvid. Sist åkte jag till BeCa och plockade ut mat till pållarna. Tillbaka till stallet och fixa hästarna för kvällen, hann in till grannstallet för lite skitsnack oxå ;)

Ikväll har jag varit ute på en timmes Powerwalk medans jag pratade med min syster i ö-sund som även hon var ute och motionerade. Mu ligger jag med gott samvete och äter godis samtidigt som jag har börjat se "Fullmetal Alchemist" igen, föll för serien när jag var 14-15 så att ligga och kolla på den nu tar verkligen tillbaka minnen från högstadietiden :)

Vi hörs !

Av Ida Sandström - 18 januari 2015 21:30

10/1 - red My Golden i lopp på Romme. Slutade sist i det felfria fältet och det visade sig att hon hade en rejäl halsinfektion, stackarn. Med det i hand tycker jag hon kämpade jättebra och vi siktar in oss på start den 25 januari med en frisk häst istället :)

Jobbet rullar på. Verkar vara något nytt som krånglar varje dag så har gått runt å varit småarg större delen av veckan vilket inte är så kul, men imorn är ny vecka och den ska bli bra !:)
Men tro nu inte att jag går runt å är grinig, det finns saker som väger upp det där tråkiga. Bland annat har jag kollat på stallplats för att så snart som möjligt ta upp en häst hit från brorsan. Ska bli roligt att ha nått å göra på eftermiddagarna och förhoppningsvis kan det bli en liten montépålle av honom.

Idag hade jag ledigt efter att jobbat sju dagar i sträck med kvällstrav mitt i allt. Vaknade av mig själv halv nio pch skickade ett sms till Anna för å höra när dom skulle äta frukost. Halv tio åkte jag ner till dom i stallet med färska frallor och hade gofrulle. Svängde förbi en av hagarna efteråt och klappade om Ekendi, en av Annas passhästar som jag riktigt kärat ner mig i ;)
Hem och ta det lite lugnt, läsa bok å powernapa innan jag stack ut på en löprunda. När jag kom tillbaka var det bara att kasta sig i duschen innan jag for iväg på bio med en kompis. Såg nya Jönssonligan och trots att jag inte gillar svenska filmer var den sevärd :)
Nu på kvällen har jag lagat täckt lax med ris och sett film.

Så nu vet ni hur det är med mig, ska skärpa mig med inläggen :p
See ya !

Gulle-Ekendi

Av Ida Sandström - 4 januari 2015 22:16

Jag chansar på att ni inte vill läsa om hjärtesorg och känslor i berg-och-dalbanor, därför skönhet jag bara snabbt in att det är lopp på g, jobben börjat komma igång igen och jag ska sova nu så godnatt ?

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards